Review: Natalie Prass op Down The Rabbit Hole 2015

Natalie Prass. Naar uitgekeken. Er een mooi klassiek concert van Max Richter voor verlaten. En dan echt, echt, echt niet veel gekregen. 'Bitch, don't kill my vibe' is me te gortig. Een grotere belediging dan maar: 'Pffffffffffft'.

Net voor het concert begint denk ik: het hele festival lang krijgen we goeie, bij de sfeer van wat gaat komen passende pauzemuziek. 'Some velvet morning' en een mooi countryding dat ik niet kende horen als je op Ryan Adams staat te wachten: goed! Iets van At-The Drive In net voor Death From Above 1979: love it! En nu komt er saaie dansmuziek uit de speakers. Ik zie Natalie Prass wel in de coulissen dansen.

De presentatrice zegt dat ze Prass gevraagd heeft hoe ze graag zou worden aangekondigd. Antwoord: 'Met een gedichtje'. We krijgen 'Like a rose out of concrete / like a diamond out of grass / here is Natalie Prass. En dan krijgen we twee songs lang een goeie country-soulgroep die wat moe lijkt, Prass die tussen verkeerde grappen door (Hoeveel keer kan je 'Watskeburt?' zeggen tegen Nederlanders? Als het aan Prass ligt tien keer) twee songs lang haar liefdesverdriet bezingt alsof ze staat af te wassen.

Daarna de Natalie Prass die vooraan op het podium 'It's you' brengt alsof een musical gaat beginnen. Tot daar. Maar daarna doet een song me denken aan 'Street life' van The Crusaders. Geweldige song, daar niet van, maar Prass' variant stelt niet veel voor. Dáárna een Janet Jacksoncover. U vergeeft het me, over die song kan ik niet oordelen. Maar over het onding dat er hier uitkomt wel.

Pffffffffffft , dus. Prass omgordt nog eens de gitaar, speelt een lied uit haar fantastische titelloze debuutplaat, die heeft opgestaan en nog eens heeft opgestaan, en waaruit nu iets wordt gebracht waarvan ik denk... euh, zelfs die gedachte is weg. Watskeburt? Mogelijk dit: de plaat is een break upplaat, en ondertussen heeft mevrouw Prass een lief. In dat geval: veel plezier, geluk, leut en toffe, leuke, liefst op jullie eigen wall te delen ervaringen gewenst samen.