Review: Pane e Tulipane

De Italiaanse filmerij zit in een diepe dip, en geen Gouden Palm die daar iets aan kan veranderen. 'Pane e Tulipane' is tekenend voor het zwakke niveau van de Italiaanse cinema. Tijdens een sightseeing-trip wordt de veertigjarige Rosalba per ongeluk ...

Erik Stockman

De Italiaanse filmerij zit in een diepe dip, en geen Gouden Palm die daar iets aan kan veranderen. 'Pane e Tulipane' is tekenend voor het zwakke niveau van de Italiaanse cinema. Tijdens een sightseeing-trip wordt de veertigjarige Rosalba per ongeluk achtergelaten in een wegrestaurant. Woedend lift ze naar Venetië, waar ze zichzelf even een korte vakantie gunt en het pad kruist van een hoop vreemde figuren, onder wie een IJslandse ober met zelfmoordneigingen, een anarchistische bloemist en een new age-masseuse. Als er nu nog een matador en een non hadden bijgelopen hadden we van een Italiaanse Almodovar-in-zakformaat kunnen spreken! Veel fun valt er helaas niet te beleven: 'Pane e Tulipane' is visueel saai, bevat veel te weinig frisse ideeën, en heeft veel te weinig om het lijf om enige indruk na te laten. Een beetje zoals het Italiaanse voetbal, quoi.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234