Review: Paramore op Rock Werchter 2010 (Main Stage)

Paramore is - maak u vooral geen illusies, geachte jongeheer achter het drumstel - de scharlaken zangeres Hayley Williams plus enkele begeleiders: zij zuigt alle aandacht naar zich toe, zij is de stem en het snoetje dat de platen doet verkopen, zij is de heldin van tal van chiromeisjes. Daar is op zich niks mis mee: ook chiromeisjes hebben recht op heldinnen, en veel liever dat ze de op het eerste gezicht best sympathieke Williams verkiezen dan één of andere gladgestreken product genre Kelly Clarkson of een bimbo genre Paris Hilton.

Het optreden

Helaas, beste chiromeisjes, veel meer positiefs kunnen we over het door u geliefde Paramore écht niet kwijt. Oké, we willen ook nog toegeven dat de achterwaartse flip die bassist Jeremy Davis over de rug van gitarist Josh Farro maakte behoorlijk spectaculair was, maar de muziek die ze produceerden? Herejezus, 't is een soort geluidsbrij waar na drie kwartier luisteren met de beste wil van de wereld geen deugdelijke song, interessante melodie of opwindende riff in te ontdekken viel. Maar ja, dat is uiteraard weer maar onze mening: zowel Linda van Milk Inc. als VJ Sean van JIM stonden in de frontstage uitbundig mee te zingen, met zo'n seal of approval kan het uiteraard niet helemààl slecht geweest zijn.

Beetje melig, maar toch: die twee pubermeisjes uit het publiek die – zoals ze eerst beleefd per pancarte gevraagd hadden - mochten komen meezingen. Gitarist Josh Farro werd net niet platgeknuffeld door het overenthousiaste stel.

Nederland – Brazilië is geëindigd op 2 – 1. Nederland gaat door.' – Luc Janssen meteen na het optreden.