Review: Selah Sue op Pukkelpop (Club)

Om haar schouder een eenvoudige akoestische gitaar, op haar hoofd een suikerspin zoals Kate Pierson van de B-52's er in haar hoogdagen eentje placht te torsen, en om haar ranke lijf een doorkijkjurk die het beste doet vermoeden over wat er zich onder bevindt: Selah Sue is - bekijkt u anders op uw gemak de foto's van onze man in de frontlinie Gie Knaeps - een Verschijning. Haar muziek? Wij zijn daar al evenzeer over te spreken.

Noud Jansen

Het optreden

Niet dat al haar nummers de middelmaat overstijgen. Kan ook moeilijk anders: Selah Sue is pas twintig, en heeft tot hiertoe enkel een ep uitgebracht. Maar wat een charisma, wat een stem, wat een panache! Op basis van dit swingende, en uitermate plezierige optreden, dat ze bovendien helemaal in haar eentje afwerkte, vinden wij haar nu al stukken beter dan haar leermeester Milow. Mag dat volstaan, qua diepgravende recensie? 't Is ook voor ons warm, moet u weten. Doet ons eraan denken: zou Selah Sue, met het geld van haar optredens en cd-verkoop, geen reusachtige ventilator kunnen kopen, om op het podium te zetten? Misschien waait haar jurk dan wel eens op.

Fyah Fyah', gevolgd door de mooiste glimlach die we in tijden gezien hebben. Waarvoor dank.

Weet je wat ik keineig zou vinden? Het is hier binnen bloedheet: ga anders gewoon allemaal op de grond zitten.'
(Vijf seconden later zat de hele tent. Zo gedwee, die jeugd die van tegenwoordig!)