Review: Sweet November

 De spanning valt te snijden in het benauwde persvisiezaaltje van Warner Brothers. Op het scherm voltrekt zich een treurig drama: Keanu Reeves heeft net vernomen dat zijn vlam Charlize Theron aan een ongeneeslijke ziekte lijdt. Charlize ligt op de v...

De spanning valt te snijden in het benauwde persvisiezaaltje van Warner Brothers. Op het scherm voltrekt zich een treurig drama: Keanu Reeves heeft net vernomen dat zijn vlam Charlize Theron aan een ongeneeslijke ziekte lijdt. Charlize ligt op de vloer van de keuken in een plas braaksel; de horror en het ongeloof druipen als uitgelopen haarverf van Keanu's gelaat. De filmrecensente van Le Soir - ze draagt L'Air du Temps - grijpt naar een zakdoekje, maar uw dienaar kan zich niet langer beheersen.

'Sterf dan, bitch!'

Draaiende hoofden, woedende blikken. 'Het is toch waar!' roep ik, 'Eerst hebben we moeten aanschouwen hoe de kille zakenman werd bekeerd door het alternatieve vegetarische grietje. Hoe origineel! Dat hebben we al duizend keer gezien, laatst nog in 'Bounce'!' De man van Film & Televisie gromt instemmend; ik kom op dreef. 'En alsof dat cliché nog niet groot genoeg is, blijkt die griet ineens aan kanker te lijden en verandert de film, die blijkbaar nog niet melig genoeg was, in een slap afkooksel van 'Love Story!' Dit is gewoon too much! En bovendien vonkt er tussen Keanu en Charlize nog minder chemistry dan tussen Brad en Julia!'

De dame van Le Soir fronst de geëpileerde wenkbrauwen, haalt haar hand door haar lokken, en begint vervolgens begrijpend te knikken, maar Roel Van Bambost heeft nog een vraag: 'Maar hoe verklaar je dat Hollywood dit soort draken blijft maken?'

'Simpel,' doceren we, 'De studiobonzen wisten veertien maanden geleden al dat de grote acteursstaking eraan zat te komen, en dus hebben ze nog snel groen licht gegeven aan projecten die eigenlijk nooit het daglicht hadden mogen zien. En nu zitten wij met de drek opgescheept. En daarom, waarde collega's, is het filmjaar 2001 één van de zwakste aller tijden!' Het verzamelde journaille barst los in een daverend applaus. 'Hé, kijk!' De man van Télémoustique wijst naar het scherm. 'Charlize heeft Keanu gedumpt! Ze wil niet dat hij ziet hoe ze sterft!'

'Wij ook niet!' roept de hele bende in koor, waarna we allemaal samen een absint gaan drinken op de Grote Markt en de rust bij Warner weerkeert.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234