Review: The Woman In Black

In de allereerste scène van deze Britse spookhuishorrorprent van regisseur James Watkins(‘Eden Lake’) zien we hoe de met glans afgestudeerde tovenaarsleerling Daniel Radcliffe, voorzien van een stoppelbaard van zes dagen en met een blik waaruit niets dan zwaarmoedigheid spreekt, de slagader van zijn eigen keel staat te beroeren met een flink uit de kluiten gewassen scheermes - Harry'ke, Harry'ke, wat doet ge nu!Behalve een treffende introductie tot het getraumatiseerde hoofdpersonage – Radcliffe vertolkt een weduwnaar – lijkt het wel alsof de jonge acteur met dit ene shot voorgoed afstand wil nemen van Zweinstein: ‘Harry ligt achter mij, jonkies.

Erik Stockman

Wen er maar aan: vanaf nu speel ik serieuze rollen.’ En het dient gezegd: Radcliffe blijft ook zonder toverstaf zo goed overeind dat we hier beginnen te vermoeden dat er, zoals Gary Oldman altijd beweert, een uitstekend acteur in hem schuilt.

Zijn vertolking is in ieder geval een stuk beter dan de film, die een hommage wil brengen aan de hammer horror-cinema uit de jaren vijftig en zestig, maar in wezen uit niets anders bestaat dan een ellenlange aaneenschakeling van lijzige ‘Boe!’-effectjes.

Bekijk de trailer:

undefined