null Beeld

Sanjeev 'Sunny' Bhaskar uit 'Unforgotten': 'Vier drama's voor de prijs van één'

Ja, er wordt weer een lijk gevonden. En ja, er zijn weer vier verdachten. Maar dat is meteen ook waar de vergelijking met de vorige seizoenen van ‘Unforgotten’ stopt. Het derde seizoen van de Britse misdaadreeks brengt een totaal ander verhaal, een nieuw en intrigerend moordmysterie waarbij een aantal prangende vragen worden gesteld over de rol en de invloed van sociale media op een moordonderzoek. Humo sprak met hoofdrolspeler Sanjeev Bhaskar, Sunny in de reeks en ook bekend van ‘Goodness Gracious Me’ en ‘The Kumars at No. 42’.

Patrick Bremmers

undefined

HUMO Spoiler alert! Hoe kijk je terug op de controversiële slotscène uit seizoen twee, waarin Sunny en zijn collega Cassie de moordenaars vrijuit lieten gaan?

SANJEEV BHASKAR «Ik vond het een erg gedurfde en moedige finale. Toen ik het scenario voor de eerste keer las, dacht ik wel: oké, da’s bijzonder. Je hebt te maken met twee politiemensen die zeggen dat de wet tekortschiet, dat de daders al genoeg gestraft zijn en dat de gevangenis niet tot rehabiliatie zal leiden. In ieder geval interessant is dat Cassie en Sunny een meer menselijke houding aannemen en compassie tonen. Ergens hópen we ook dat onze politiemensen zo nu en dan wat compassie voor ons tonen. Dat ze begrip hebben en tijd nemen om jouw situatie te begrijpen.»

HUMO Ook veelbesproken in het tweede seizoen: de kus tussen Sunny en Cassie.

BHASKAR (lacht) «Ik moet toegeven dat dat de enige scène uit het vorige seizoen was waar ik mijn twijfels bij had. Ik vroeg aan de scenaristen: ‘Zeg jongens, moeten we dat zo wel doen?’ Maar inmiddels snap ik helemaal wat onze schrijver Chris Lang voor ogen had. Het was gewoon héél clever.»

HUMO Leg eens uit.

BHASKAR «Om te beginnen: de meeste kijkers verwachten dat een man en een vrouw vroeg of laat romantisch met elkaar zullen worden. Dat is inmiddels een cliché in misdaadseries. Chris was zich daar goed bewust van, vandaar dat hij er steeds meer hints naar gaf, om dan het tapijt keihard onder de kijker vandaan te trekken en er een ietwat gênante confrontatie van te maken. Sunny heeft er meteen spijt van en ook Cassie weet niet goed hoe ze moet reageren. Vervolgens gaan ze gauw over tot de orde van de dag. Met andere woorden: Chris introduceerde het cliché, liet de kijkers ernaar uitkijken en zei vervolgens tegen hen: ‘Ja, dat hadden jullie gedacht, maar die kant gaan we dus níét op!’ (lacht)

»Het tweede punt dat Chris wilde maken – en dat vind ik echt heel clever – is dat Cassie en Sunny zo’n gênant moment gewoon kunnen laten passeren. Ze kunnen het achter zich laten. Omdat hun vriendschap veel belangrijker is. Net zoals mensen dat ook in het echt doen!»

HUMO Waarom moeten we zeker weer kijken naar seizoen drie?

BHASKAR «Omdat het verhaal echt een andere richting opgaat. Deze keer wordt het lijk gevonden van een 16-jarig meisje, Hayley Reid, dat aan het begin van de eeuwwisseling spoorloos is verdwenen. Het spoor leidt naar vier oude schoolvrienden. Daardoor krijg je vier verhalen over vier mogelijke verdachten – een huisarts, een televisiejournalist, een verkoper en een kunstenaar – die stuk voor stuk boeiend genoeg zijn om er een eigen serie aan op te hangen. Je krijgt vier drama’s op je bordje plus een whodunit! En dat allemaal voor dezelfde prijs!»

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234