null Beeld

The Aftermath

James! Een vers tafellaken!

Erik Stockman

undefined

Een Britse officier (Jason Clarke) en zijn echtgenote (Keira Knightley) begroeten elkaar op het perron in de damp van een stoomtrein terwijl in de achtergrond het onvermijdelijke ‘fwiet-fwiet!’ weerklinkt. De openingsscène zegt het allemaal: we zijn beland in een oorlogsverhaal waarin het ouderwetse melodrama niet van de lucht zal zijn. Vormde het naoorlogse Duitsland in ‘Lore’ en ‘Der Hauptmann’ nog het epicentrum van een apocalyptische doemsfeer, dan is het platgegooide Hamburg in ‘The Aftermath’ de achtergrond voor een sentimenteel drama vol geniepig overspel, smachtende blikken, stiekeme aanrakingen, Duitse handen die zich op blote Britse derrières vastzetten en lippen die zich in close-up op tepels vastzuigen terwijl de strijkers tekeergaan. Wij zagen de dame op de rij voor ons geregeld naar haar zakdoekje grijpen, maar zelf konden we alleen maar bedenken dat het alweer een tijdje geleden was dat we een seksscène op een eettafel hadden gezien. Nog goed dat de meid de schotels al had afgeruimd.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234