The Good German

Volgens ons zijn supersnelfilmers François Ozon en Steven Soderbergh een weddenschap aangegaan: om het eerst dertig films in dertig verschillende genres draaien! Terwijl Ozon een kostuumfilm heeft ingeblikt ('Angel'), heeft Soderbergh een film noir in de stijl van 'Casablanca' gemaakt.

De clou is dat Soderbergh uitsluitend opnameapparatuur uit 1945 gebruikte. Cate Blanchett zet een perfecte femme fatale neer - haar lippen zijn even zwart als het gif van een cobra - maar toch konden wij ons geen enkele seconde van de indruk ontdoen dat we naar een imitatie zaten te kijken. In 'The Good German' zit geen hartstocht, geen leven, geen ziel. Do nót play this again, Sam.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234