The Sore Losers - Roslyn

The Sore Losers ademen smerigheid – de smerigheid van seks, vrouwen die wijdbeens zitten en honden die vergenoegd aan de eigen ballen likken. Góéie smerigheid, kortom, die verrukkelijk níét rijmt met de cleane kalekuttentijd waarin iemand ons gedropt heeft toen we even een tukje deden.

‘Tripper’, ‘Working Overtime’ en ‘Girl’s Gonna Break It’ – het trio dat de dans opent op ‘Roslyn’, de tweede van de Losers – is aftrappen en hattricken: opwinding, luid smachten en nog eens opwinding. In episch geil als ‘Shakey Painters’ en ‘All My Friends’ janken de gitaren zich Sodom en Gomorra in, en wat janken ze zich godsgruwelijk lékker Sodom en Gomorra in. The Sore Losers slaan linksaf waar The Black Keys rechts gingen. Of: ze hebben een barre jeugd gehad, en The Black Box Revelation een gelukkige.

Waar de tweede uit Humo’s Rock Rally van 2010 niet goed in is? Cunnilingus, heb ik van horen zeggen, en verder: de pathosmeter conform de wettelijke voorschriften afstellen. ‘Gold in Them Hills’ bijvoorbeeld wil een majesteit van een song zijn, maar is een buikige koning met pensioen. En de teksten zijn, nou, niet reviaans. Maar dat is slechts wat rode bic in de kantlijn: The Sore Losers doen niet aan sfeer en gezelligheid, en alleen al daarom ben ik geneigd hen dankbaar te zijn.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234