Third Person

Mottige melo.

In een geslaagde mozaïekfilm, zoals ‘Magnolia’, stromen de leventjes van de diverse hoofdfiguren op een heel vloeiende en natuurlijk aanvoelende manier door elkaar heen. Maar meestal, zoals in ‘Babel’ en ‘21 Grams’ en nu in het drama ‘Third Person’, zie je alleen maar een gekunsteld structuurtje.

Paul Haggis (‘Crash’) weeft drie verschillende verhalen door elkaar van drie verschillende koppels in drie verschillende steden – en dat we in een Heel Serieus Drama zitten, blijkt onmiddellijk uit de wel héél getormenteerde blik van de zes hoofdpersonages.

De bij de haren getrokken plotconstructie wordt voorts ontsierd door een lawine van stationsromannetjesdialogen (‘Ik wil niet dat je gekwetst wordt’, ‘Je houdt van de liefde. Het zijn de mensen van wie je niet houdt.’) en door een werkelijk onvoorstelbare portie klefheid: in de drakerigste scène ontketent Haggis niet alleen een huilende cello, een wenende piano en een dramatische drum, maar drukt hij ook nog eens op de slowmotionknop – wil iemand onze tenen eens komen ontkrullen?


Bekijk de trailer:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234