To Rome With Love

Woody Allen en Rome: het is niet bepaald een gelukkig huwelijk geworden. Allens tweeënveertigste film – één van zijn zwakste ooit – bestaat uit een viertal vignettes die één voor één als puddingen voor uw ogen ineenzakken.

De als vanouds immens vermoeiende Roberto Benigni speelt een ambtenaar die zonder aanwijsbare reden ineens een beroemde Italiaan wordt, Alec Baldwin vertolkt een architect die als een soort eenmans-Grieks koor commentaar geeft op de liefdesperikelen van Jesse Eisenberg (wanneer die op het punt staat verliefd te worden op de verkeerde vrouw: 'Ga je gang, stap maar in de propeller.'), Penélope Cruz kruipt in de minirok van een luxehoer die het prille huwelijksgeluk van een Italiaans koppeltje komt verstoren, en Allen himself– fijn wel om hem nog eens terug te zien – is een opdringerige operaregisseur die een zingende begrafenisondernemer met alle geweld een carrière tracht aan te smeren.

Hier en daar hoor je een goeie oneliner rinkelen, maar in tegenstelling tot zijn grote idool Fellinislaagt de Woodster er op geen enkel moment in om de magie van La Città Eterna op het scherm te toveren.

Enkele lege postkaartbeelden van de Trevifontein; enkele oppervlakkige, door irritante trekharmonicamuziek begeleidde mijmeringen over liefde en roem; en een reeks idiote gags die pijnlijk lang worden uitgerokken: verder is de cineast jammer genoeg niet geraakt. En als u ons nu wil excuseren: de propeller wacht.

Bekijk de trailer:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234