TV-review: Volt (Eén, woensdag, 20.45 u)
Humo bekijkt voor u het nieuwe tv-seizoen, zo hoeft u dat niet meer te doen. Of misschien wel? Deze keer voor u besproken: Volt op Eén.
Concept
Discussie- en consumentenprogramma
Met:
Kobe Ilsen en Martine Tanghe
Review
'Volt' is een grabbelton. In 50 minuten passeren vijf onderwerpen de revue, met flitsende filmpjes, korte reportages en discussie toe. Er zit dus vaart in, wat het voordeel heeft dat items die je geen moer interesseren zo weer voorbij zijn (net als items die je wél interesseren - dat is dan weer het nadeel). Martine Tanghe straalt het journalistieke sérieux uit bij de studiodiscussies, Kobe Ilsen mag loos gaan in de soms wat geforceerde leukigheid van de filmpjes. De traditionele 'Volt'-reclametest sloeg dit keer op een revolutionair wasmiddel dat geenszins witter bleek te wassen dan het vorige revolutionaire wasmiddel: niet echt een openbaring dus. Het vermakelijkste item ging over een winkelketen waar je volgens de reclame voor een habbekrats een leren bankstel kon kopen. Uit de reportage met verborgen camera bleek echter dat de verkopers dat goedkope modelletje zélf afraadden, waarna ze de aldus naar de winkel gelokte kopers een veel duurder bankstel trachtten aan te smeren. Het brein achter dat handeltje, een Nederlandse leperd met te veel gel in z'n haar, mocht het komen uitleggen. Toen uitkwam dat hij al eens eerder voor soortgelijke praktijken was veroordeeld, verzon hij ter plekke een extra korting van 25% voor 'Volt'-kijkers die een bankstel bij hem kochten. Kassa, maar niet heus. 'Volt' is goed gemaakt infotainment, met Kobe als waardige opvolger van Emiel Goelen.
Quote
'Het is een wat stugger soort leer.' De CEO van Seats and Sofas verzint live een nieuwe definitie voor karton.