Twelve
In het op de bestseller van Nick McDonell
gebaseerde 'Twelve' richt Joel Schumacher
, de man die in de jaren negentig op zijn eentje de 'Batman'-franchise ruïneerde, zijn lenzen op een groepje rijkeluisjongeren uit de Upper East Side die zich non-stop overgeven aan vreugdeloze seks, met hun ouders communiceren via de satteliettelefoon, en gedrogeerd van feestje naar feestje walsen - het soort volkje dat we al tegenkwamen in 'The Rules of Attraction' en 'Less Than Zero'.
Hoewel ons inlevingsvermogen meestal naar behoren lijkt te functioneren - wij konden zelfs meeleven met de gorillageest uit 'Uncle Boonmee' - voelden wij geen enkele connectie met die ettertjes.
Schumacher onderneemt nog wel een zwakke poging om de beelden een zeker artistiek cachet mee te geven (hij plaatst de etterjes af en toe tegen uiterst gestileerde hagelwitte achtergronden) maar daar kwamen we geen steek mee verder: 'Twelve' liet ons geheel onaangedaan.
Bekijk de trailer: