null Beeld

'Valley of the Boom' op National Geographic

el

TECHNOLOGIE Naar aanleiding van de twintigste verjaardag van het onvermijdelijke uiteenspatten van de internetzeepbel keert National Geographic in deze nieuwe zesdelige miniserie terug naar het Silicon Valley van de jaren 90. In die pioniersjaren van het internet schoten veelbelovende start-ups als paddenstoelen uit de grond, wat een onmiskenbaar aanzuigeffect had voor durfkapitalisten, platte opportunisten en malafide ondernemers. Net als die andere ambitieuze National Geographic-reeks, ‘Mars’, is ‘Valley of the Boom’ een mix van documentaire en fictie. Zo blikken onder meer de CEO van Netscape – destijds verwikkeld in een knetterende browser war met Microsoft – en de oprichters van Facebooks voorganger theGlobe.com deemoedig terug op hun gefnuikte ambities. Daarnaast wordt het hele verhaal van de internethype met brio nagespeeld door acteurs die – en hierin verschilt ‘Valley of the Boom’ van het soms wat te beladen ‘Mars’ – de kijker op gezette tijden recht in de ogen kijken om hun strapatsen van ironische commentaar te voorzien.

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234