null Beeld

VRT las het boek 'Keizer van Oostende' voor publicatie

Eigenaardige wending in het verhaal over het boek 'De Keizer van Oostende'

rw/ego

Nadat de VRT al opvallend weinig aandacht besteedde aan het boek van twee journalisten uit de VRT-stal, zond de openbare omroep deze namiddag een communiqué de wereld in waarin de VRT zich distantieerde van het boek: "Het boek is geen publicatie van de VRT en valt niet onder de verantwoordelijkheid van de nieuwsdienst. De hoofdredactie was op de hoogte dat beide journalisten aan een boek werkten, maar niet van de gedetailleerde inhoud ervan."

undefined

Nog eigenaardiger is dat de inhoud van het communiqué ook niet klopt. De hoofdredactie kende namelijk wél de gedetailleerde inhoud van het boek: Luc Rademakers, hoofdredacteur van de VRT Nieuwsdienst, had het boek voor publicatie gelezen. Niet alleen hij, trouwens: ook de Deontologische Raad binnen de nieuwsdienst kon het boek op voorhand lezen. Dat heeft HUMO uit betrouwbare bronnen vernomen.

undefined

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234