null Beeld

White God

Portret van den hond.

Erik Stockman

Eerste scène: een meisje fietst door een spookstad, dreigende muziek doet het bloed stollen, en ineens barst er een stormloop los van een meute razende, grollende, voortsnellende honden.

Cool, dachten we, we zijn vertrokken voor een entertainende horrorflick waarin de dieren in goede B-filmtraditie nog eens in opstand komen tegen de mensheid; iets als ‘The Birds’, ‘Piranha’, ‘Them!’, ‘The Bees’ of ‘Frog-g-g!’, maar dan met viervoeters.

Ondanks die openingsscène hoort ‘White God’ dan toch niet helemaal in bovenvermeld rijtje thuis: de Hongaarse regisseur Kornél Mundruczó zit, zeker in het eerste uur, en met typische Oost-Europese zwaarte, vooral een portret van een verweesd meisje te maken. Pas wanneer de cineast het meisje even buiten beeld laat en de lotgevallen van haar hond Max begint te volgen – zo zijn we getuige van een spannende klopjacht op een groep straatmormels – komt er een beetje vuur in de plot. Een beetje laat, als u ’t aan Fikkie vraagt.


Bekijk de trailer:

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234