U wil reageren op een artikel in Humo, uw mening over een heet hangijzer ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld?

Deel

BPost nog betrouwen?

Zaterdag 17 februari 2018 - 17:04

Op 1 februari 2018 overleed onze moeder. Op 2 en 3 februari verzonden wij de rouwbrieven, respectievelijk 80 en 55 brieven, beide vanuit de BPost op de Philipssite in Leuven. Van deze tweede zending is tot op vandaag, meer dan 2 weken later, GEEN ENKELE brief afgeleverd. Van de eerste zending zijn bovendien 8 brieven nooit op bestemming geraakt! Navraag op 5 februari bij BPost op de Philipssite, toen we vernamen dat familieleden nog steeds geen bericht hadden ontvangen, leverde enkel een “dat kan gebeuren” als antwoord, zonder excuus. Wij hebben dan telefonisch klacht ingediend bij BPost gevolgd door een aangetekend schrijven met vraag naar hoe dit kan gebeuren, excuses, erkenning van fout naar de niet bereikte bestemmelingen en compensatie. Telefonisch kregen we flauwe excuses aangeboden en een compensatie voor terugbetaling van … 50 postzegels. Het hoeft geen betoog tot wat een pijnlijke en vervelende situatie dit falen van BPost heeft geleid, terwijl we intussen dit intense verdriet te verwerken hebben. Heel wat familieleden en vrienden die we niet meer telefonisch hebben kunnen bereiken hebben aldus de uitvaart (en ook de koffietafel nadien) niet bijgewoond. Tot vandaag moeten we verongelijkte familieleden en vrienden hierrond uitleg geven. Wij voelen ons diep gekrenkt en gegriefd door dit onaanvaardbare ontbreken van een professionele en betrouwbare dienstverlening van BPost. En dit is duidelijk en helaas geen alleenstaand feit. Een (1) week later hebben vrienden (zij gaan akkoord met dit bericht) uit onze buurt bij het overlijden van hun moeder rouwbrieven op de bus gedaan op diezelfde Philipssite met exact dezelfde pijnlijke ervaring en het verloren gaan van meer dan 70 brieven! Kan men nog met een gerust gevoel beroep doen op deze instelling die bij hoog en laag beweert dat zeker rouwbrieven absolute prioriteit krijgen en aangekondigd heeft dat de portkosten gevoelig zullen stijgen? Welke dienst en zekerheid krijgt de klant hiervoor terug?

Herman Maes, Bierbeek.