U wil reageren op een artikel in Humo, uw mening over een heet hangijzer ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld?

Deel

reparatie iPad

Dinsdag 20 februari 2018 - 14:30

Mijn zoontje heeft een tijd geleden een iPad gekregen voor zijn lentefeest.
Onlangs liet hij jammer genoeg zijn toestel vallen, waardoor er enkel nog een paars scherm te zien was. We zijn vervolgens met de iPad naar Media Markt gegaan, waar hij destijds aangekocht werd, en hebben het daar ter reparatie afgegeven. Ook al was het nog in de garantieperiode, we namen wel aan dat de iPad niet kosteloos zou kunnen worden hersteld, aangezien de schade door een val kwam.
Bij het ondertekenen van het afgiftebewijs stond er vermeld dat indien het product niet gerepareerd terugkomt er eventuele ‘onderzoekskosten’ konden worden aangerekend. Deze kosten zouden per leverancier verschillend zijn.
Na drie weken kregen we dan het bericht dat het toestel niet meer te repareren viel, waarop we de volgende keuze kregen: ofwel 41 euro betalen indien we ons kapot toestel terug wilden, ofwel de iPad door hen kosteloos laten ‘vernietigen’. Ook konden we met korting een ‘vervangtoestel’ aankopen. .
Wij zijn erg misnoegd omtrent deze werkwijze bij Apple. Als nietsvermoedende klant geef je in alle vertrouwen een aangekocht toestel af ter reparatie om achteraf het nog steeds kapotte toestel enkel nog terug te kunnen krijgen na het betalen van losgeld, want daar komt het op neer.
Ik wil op zijn minst mijn toestel terug kunnen krijgen en niet gedwongen worden tot een nieuwe aankoop.
Niet dat ze er daar een boterham minder door zullen eten, maar wij hebben alvast besloten om nooit nog 1 cent uit te geven aan dat bedrijf.

Thomas De Pauw
Dendermondesteenweg 700
9070 Destelbergen

Thomas De Pauw, Destelbergen .