U wil reageren op een artikel in Humo, uw mening over een heet hangijzer ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld?

Deel

Familiezorg?

Donderdag 1 maart 2018 - 14:36

Door gezondheidsproblemen woon ik samen met mijn ouders, die ook wegens gezondheidsredenen hulpbehoevend zijn. Daarom hebben we besloten om Familiezorg in te schakelen voor onze grote boodschappen. Eerst was er een intakegesprek, waarbij iemand kwam uitleggen wat de voorwaarden zijn: om één keer boodschappen doen, ben je verplicht iemand twee uur in te schakelen en dus ook twee uur te betalen. Dat kost op iets meer dan 22 euro per keer. Wij wonen op 5 minuten van een groot warenhuis, dus de boodschappen zijn in een halfuurtje gedaan. Waarom we verplicht zijn om steeds voor twee uur te betalen, is me een raadsel. Intussen is al twee keer een gemaakte afspraak niet nageleefd terwijl we pas sinds januari van de dienst gebruikmaken.

De eerste factuur hebben we intussen ook ontvangen, en die klopte niet. De boekhouding van Familiezorg gaf toe dat er een fout was gebeurd, en ze zouden een nieuwe factuur opsturen. Intussen zijn we meer dan een week verder en hebben we nog geen nieuwe factuur ontvangen. De oude vervaldatum blijft wel gelden.

De personen die de boodschappen doen, zijn heel vriendelijke en aangename mensen. Maar zodra we in contact komen met de organisatie zelf, lijkt het op een bedrijf met als enige doel geld in het laatje te brengen.

Als iemand een beter alternatief kent, mag die steeds contact opnemen.

Koen De Bie, Deinze.