Deze kan je inzien in Mijn Omgeving. Klik hier om naar Mijn Omgeving te gaan.
Wenst u uw huidige abonnementsformule te wijzigen? Ontvangt u elke week Humo op papier en wil u overschakelen naar digitaal of omgekeerd? Vul dan onderaan deze pagina het contactformulier in. We bekijken graag voor u de mogelijkheden.
Indien u Humo op een andere manier wenst te ontvangen, mag u het contactformulier onderaan deze pagina invullen. We brengen het met plezier voor u in orde.
Indien u student of leerkracht bent, kunt u bij ons van een korting genieten. De lopende studenten – en leerkrachtenabonnementen vindt u terug hier terug: www.humo.be/student en www.humo.be/leerkracht. U kunt daar gemakkelijk intekenen op één van de verschillende formules. Nadien vragen we u enkel nog om een kopie van de geldige studenten – of lerarenkaart door te sturen.
Opgelet: deze korting is niet cumuleerbaar met andere kortingen of promoties.
Indien u verhuist en Humo op uw nieuwe adres wenst te ontvangen, dient u dit minimum twee weken op voorhand door te geven. U regelt uw adreswijziging makkelijk zelf via ‘Verhuis’.
Bij een definitieve verhuis naar het buitenland, neemt u contact met ons op via 02 454 29 12. We helpen u graag verder.
Uw abonneenummer is een 8-cijferige code en kunt u op verschillende plaatsen terugvinden:
- Op de welkomstbrief of overschrijving die u ontvangen hebt na intekening of hernieuwing van het abonnement
- Betaalt u via domiciliëring dan kan u het ook terugvinden op uw rekeninguittreksel
U hebt recht om binnen de 14 dagen zonder opgave van reden uw abonnement te herroepen. Deze termijn verstrijkt:
in geval van een compleet abonnement: 14 dagen nadat het eerste papieren magazine geleverd werd.
in geval van een digitaal abonnement: 14 dagen nadat de toegang tot de digitale editie opgestart werd.
U kan uw abonnement herroepen via het contactformulier onderaan deze pagina. Vul deze bijlage in en voeg het toe als bijlage aan onderstaand contactformulier.
Meer info over het herroepingsrecht vindt u ook onder onze algemene voorwaarden.
We vinden het alvast erg jammer dat u overweegt om uw abonnement op te zeggen. Conform de algemene voorwaarden dient een stopzetting steeds telefonisch te gebeuren en dit minstens 2 weken (1 week bij een digitaal abonnement) voor de einddatum van het abonnement. U kunt ons bereiken op het nummer 02 454 29 12 (optie stopzettingen). Enkel na telefonisch contact kunnen wij het abonnement stopzetten.
Humo wordt elke dinsdag samen met de gewone postbedeling geleverd. Hebt u een winkelabonnement? Dan kunt u Humo ofwel zelf afhalen bij uw vertrouwde persverkoper, ofwel thuis laten leveren. Meer informatie vindt u onder ‘Levering’.
Humo kan geleverd worden via de post of via een zelfstandige rondeman. U kunt er ook voor kiezen Humo af te halen bij uw vertrouwde persverkoper.
Indien u Humo op een andere manier wenst te ontvangen, vult u het contactformulier onderaan deze pagina in. We brengen het met plezier voor u in orde.
Onze excuses dat je een niet of onvolledig magazine ontvangen hebt, dat is uiteraard niet de bedoeling. Meld het ons hier. Je abonnement wordt vervolgens verlengd met een extra exemplaar. Daarnaast wordt alsook de bedeler op de hoogte gebracht.
U kan uw vakantie annuleren door contact op te nemen met de klantenservice. Geef dit minstens twee weken voor de start van uw vakantie door en wij zorgen ervoor dat uw magazine gewoon verder wordt geleverd.
Vast en zeker. Een vakantieonderbreking dient u minimum twee weken op voorhand door te geven en kan voor een periode van minimaal 7 dagen. U geeft uw vakantie-onderbreking door via ‘Vakantie’.
Het is niet mogelijk om je magazine door te sturen naar het buitenland. Je kan op vakantie wel digitaal je magazine raadplegen.
U kunt kiezen uit onderstaande mogelijkheden:
De betaalbrief wordt tot maximum 14 dagen na intekening opgestuurd. We zorgen er intussen voor dat u Humo blijft ontvangen.
Deze welkomstbrief is tevens de bevestigingsbrief van uw abonnement.
Indien uw huidige betaalwijze momenteel via kredietkaart verloopt, kan dit zo behouden blijven. Een wijziging van uw kredietkaartgegevens kan verwezenlijkt worden via een mail die wij u 30 dagen voor de vervaldatum van de kredietkaart sturen. Wilt u uw kredietkaartgegevens wijzigen, maar u hebt geen mail van ons ontvangen? Neem dan telefonisch contact op met onze dienst op het nummer 02/454.29.12.
U ontvangt van ons een mail én brief om de betaling manueel uit te voeren. Zodra we die betaling ontvangen hebben zal uw abonnement opnieuw van start gaan. We raden u eveneens aan contact op te nemen met uw bank om na te gaan waarom de domiciliëringsaanvraag niet gelukt is.
Indien u uw rekeningnummer voor de domiciliëring wenst te wijzigen, dient u ons hiervan op de hoogte te brengen. Dit doet u door hier het contactformulier in te vullen, of door telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice.
We kunnen u een (na)factuur bezorgen van elke uitgevoerde betaling. We dienen hiervoor over uw volledige facturatiegegevens te beschikken. De factuur wordt vervolgens opgemaakt en verstuurd na ontvangst en verwerking van de betaling. Dit kan een drietal weken duren. Wenst u voortaan een (na)factuur te ontvangen van uw betaling? Contacteer ons dan via onderstaand contactformulier. Vergeet zeker niet uw volledige facturatiegegevens mee te geven.
Betaalt u uw abonnement via overschrijving, bezorgen we u de betaalgegevens zowel per mail als per post. Heeft u het overschrijvingsformulier niet ontvangen of bent u dit kwijt, kunt u ons via onderstaand contactformulier bereiken. We bezorgen u vervolgens de volledige betaalgegevens.
Het is niet mogelijk om de domiciliëring op een vaste datum van de maand af te houden. Wij hebben hier geen invloed op. Dit is steeds afhankelijk van het aantal dagen in de maand, doorgegeven vakantieperiodes, feestdagen, etc.
Een maand voor de vervaldatum van uw huidige betaling ontvangt u een hernieuwingsbrief. Zo heeft u als abonnee voldoende tijd om de betaling uit te voeren. Hebben we na een maand uw betaling nog niet ontvangen, zal er een rappel verstuurd worden.
Uw welkomstgeschenk wordt 2 tot 8 weken na ontvangst van de eerste betaling geleverd. Omdat u over 14 dagen herroepingsrecht beschikt, kan het geschenk niet vroeger verzonden worden.
Is de maximumtermijn van 8 weken overschreden en heeft u het geschenk nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch op 02 454 29 12. We kijken graag de status van uw welkomstgeschenk na.
De garantieperiode is afhankelijk van het product dat u ontvangt. Bij levering ontvangt u steeds een garantiedocument met de nodige info.
Om alle artikels te kunnen lezen, hebt u een gekoppeld profiel nodig. Is dat nog niet het geval? Kijk dan even onder 'Mijn profiel'.
De website
Op de website leest u altijd het recentste nieuws naast duiding en opinie. Via het menu bovenaan navigeert u van sectie naar sectie. U vindt er ook onze handige tv-gids met tips en de papieren editie van Humo.
Surf naar www.humo.be, klik rechtsboven op ‘Service’ en vervolgens op ‘Inloggen’.
Vul uw e-mailadres en wachtwoord in.
Klik op ‘Inloggen’. U keert automatisch terug naar de homepage.
De papieren editie of digitale Humo op de website
Via humo.be kunt u onmiddellijk rechts bovenaan de pagina op de afbeelding van het magazine klikken om de papieren editie te lezen.
De papieren editie is online beschikbaar vanaf 5 uur ’s ochtends op dinsdag.
Klik op ‘Magazine’ rechts bovenaan op humo.be
U krijgt het magazine van de week te zien. Klik erop. Als u niet bent ingelogd, krijgt u een scherm te zien met de vraag ‘Bent u abonnee? Meld u hier aan.’ Log in dat geval eerst in.
Het magazine verschijnt. In sommige gevallen moet u uw inloggegevens nog éénmalig invullen voordat het magazine verschijnt.
Om alle artikels te kunnen lezen, heeft u een gekoppeld profiel nodig. Is dat nog niet het geval? Kijk dan bij 'Mijn profiel'.
Momenteel ondersteunen wij de besturingssystemen Android versie 5 en iOS vanaf versie 11. Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe het downloaden van de app precies in zijn werk gaat. Hieronder vindt u de omschrijving hoe het downloaden van de apps bij de meeste toestellen werkt.
Humo-app
Op uw tablet kunt u Humo op een geheel nieuwe manier lezen. Swipe door alles wat ook in de papieren Humo staat, maar dan met alle voordelen van digitaal: mooie fotoreeksen, verhelderende video's, links naar andere artikelen en podcasts die dieper graven.
U kunt het magazine automatisch laten downloaden zodat u meteen kunt beginnen te lezen, zelfs als u later geen internetverbinding meer hebt.
Zo downloadt u de Humo-app:
Android/iOS
Ga naar de Play/iOS Store op uw tablet en zoek op ‘Humo’.
Download de app ‘Humo’ en open hem.
Ga door de drie welkomstschermen
Tik op ‘Menu’ rechtsboven.
Kies ‘Inloggen’, vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Tik op ‘Inloggen’.
Onderaan kunt u navigeren door alle mogelijkheden van de app.
Humo Magazine-app
Met de Humo Magazine app leest u Humo in de vertrouwde opmaak van het papieren magazine. U kunt de artikelen delen en bewaren, en eenmaal gedownload is het magazine ook offline te lezen. U kunt ook in het archief terugbladeren.
De nieuwe papieren editie is beschikbaar op dinsdag vanaf 5 uur ’s ochtends. Om het magazine in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding nodig. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.
Zo downloadt u de Humo Magazine-app:
Android/iOS
Ga naar de Play/iOS Store op uw tablet en zoek op ‘Humo Magazine’.
Download de app ‘Humo Magazine’.
Open de app en tik op het menu (drie streepjes) linksboven.
Tik op ‘Aanmelden’, vul het e-mailadres en wachtwoord in.
Tik op ‘Inloggen’.
U keert automatisch terug naar de Kiosk
Tik op het magazine om het te downloaden
Om alle artikels te kunnen lezen, hebt u een gekoppeld profiel nodig. Is dat nog niet het geval? Ga dan naar 'Mijn profiel'.
Momenteel ondersteunen wij de besturingssystemen Android vanaf versie 5 en iOS vanaf versie 11. Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe het downloaden van de app precies in z’n werk gaat. Hieronder vindt u de omschrijving hoe het downloaden van de apps bij de meeste toestellen werkt.
Humo-app
U scrollt handig van sectie naar sectie en leest op elk moment van de dag het recentste nieuws naast duiding en opinie. Via de menuknoppen onderaan vindt u de meest recente en best gelezen stukken makkelijk terug. Via notificaties blijft u op de hoogte van het belangrijkste nieuws.
Android/iOS
Ga naar de Play/App store op uw Smartphone en zoek op ‘Humo’.
Download de app ‘Humo’ en open hem.
Ga door de welkomstschermen en kies welke meldingen u wilt ontvangen.
Tik op ‘Service’, rechts onderaan.
Kies ‘Inloggen’, vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Tik op ‘Inloggen’.
Onderaan kunt u navigeren door de mogelijkheden van de app.
Humo Magazine-app
Met de Humo Magazine app leest u Humo in de vertrouwde opmaak van het papieren magazine. U kunt de artikelen delen en bewaren, en eenmaal gedownload is het magazine ook offline te lezen. U kunt ook in het archief terugbladeren.
De papieren editie is op dinsdag beschikbaar vanaf 5 uur ’s ochtends. Om Humo in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding nodig. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.
Hieronder vindt u de omschrijving hoe u de ‘Humo Magazine’ app kan downloaden op uw smartphone
Android/iOS:
Ga naar de Play/App store op uw smartphone en zoek op ‘Humo’.
Download de app ‘Humo Magazine’ app.
Open de app en tik op het menu (drie streepjes) linksboven.
Tik op ‘Aanmelden’, vul uw e-mailadres en wachtwoord in.
Tik op ‘Inloggen’.
U keert automatisch terug naar de Kiosk.
Tik op het magazine om het te downloaden.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.
De app van Humo biedt een andere leeservaring afhankelijk van welk toestel u gebruikt.
Op uw smartphone krijgt u achtergrond bij het nieuws van de dag, actuele TV en muziektips, columns, cartoons en het strafste uit het rijkgevulde Humo-archief.
Op uw tablet transformeert de app zich tot een digitale versie van uw magazine. Die editie bevat alles wat ook in het papieren magazine staat, maar dan met extra digitale mogelijkheden: we voegen onder andere video's, fotoreeksen, podcasts en zelfs beeld- en geluidsfragmenten toe.
Het is niet mogelijk de tekstgrootte aan te passen in deze app.
Controleer of u bent ingelogd en of u uw profiel is gekoppeld met uw abonnement.
Meer informatie over het koppelen van uw profiel met uw abonnement kunt u hier vinden.
Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.
Om de ‘Humo’ app of de ‘Humo Magazine’ app in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding aan te bevelen. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.
Indien u geen Belgisch bankrekeningnummer heeft, kunt u een Digiflex-abonnement nemen via uw creditcard, of via de App Store een abonnement nemen.
U kunt met uw Humo-profiel op vijf toestellen tegelijk inloggen om digitaal te lezen.
Als u een digitale versie offline wilt lezen (bijvoorbeeld in de trein) is het belangrijk dat u die editie eerst online volledig hebt gedownload. Belangrijk is ook dat de download niet onderbroken wordt.
Automatisch downloaden (?)
iOS:
1. Ga naar ‘Instellingen’ op uw bureaublad.
2. Ga naar ‘Algemeen’.
3. Tik op ‘Ververs op achtergrond’. Deze functie moet ingeschakeld zijn.
4. Daaronder vindt u een overzicht van alle apps.
5. Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in voor de ‘Humo’ app.
Android:
1. Open de app en tik op het menu (drie streepjes) linksboven.
2. Tik op ‘Service’.
3. Vink ‘Automatisch downloaden’ aan.
Deze kan je inzien in Mijn Omgeving. Klik hier om naar Mijn Omgeving te gaan.
Klik hier om je abonnement te koppelen.
Stap 1: Surf naar humo.be.
Stap 2: Klik rechtsboven op ‘Login’
Stap 3: Log u in met uw profiel gegevens
Bent u uw wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan via humo.be/wachtwoordvergeten.
Dit betekent dat u bent ingelogd met een profiel waaraan uw abonneenummer niet gekoppeld is. Ofwel logt u uit en logt opnieuw in met het Humo-profiel waaraan uw abonneenummer wel gekoppeld is, ofwel koppel hier u uw abonneenummer aan uw profiel.
Lukt het niet? Contacteer ons via contactformulier of bel de lezersservice op telefoonnummer 02 454 29 12.
1. Surf naar humo.be, klik rechtsboven op ‘Service’, kies voor ‘Inloggen’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. U keert automatisch terug naar de homepage.
2. Klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Mijn nieuwsbrieven’
3. Kies voor welke nieuwsbrieven u zich wilt inschrijven of afmelden.
U kunt zich ook onderaan een e-mail uitschrijven voor een nieuwsbrief die u niet meer wenst te ontvangen.
Deze kan je inzien in Mijn Omgeving. Klik hier om naar Mijn Omgeving te gaan en kies wachtwoord vergeten.
Humo kost in de krantenwinkel € 4,30.
De algemene voorwaarden van een abonnement vindt u hier terug.
Wanneer u intekent op een promotieabonnement, verklaart u zich ook akkoord met de actievoorwaarden.
Indien u Humo niet ontvangen hebt, kunt u dat doorgeven via ‘Levering’.
Betaalt u per domiciliëring en wenst u het rekeningnummer te wijzigen? Dan kunt u onderstaand contactformulier invullen of ons contacteren op 02 454 29 12.
Let er op dat u de correcte inloggegevens gebruikt tijdens het inloggen. Lukt het nog steeds niet, raden we u aan contact met ons op te nemen via onderstaand contactformulier of telefonisch op 02 454 29 12. We helpen u graag verder.
Indien u mindervalide bent, kunt u genieten van een korting van 10%. Een bewijs van invaliditeit is vereist.
Opgelet: deze korting is niet combineerbaar met andere kortingen of promoties.
Inloggen doet u met het e-mailadres en persoonlijk wachtwoord dat aan uw abonnement gekoppeld is. Wachtwoord vergeten? Stel hier een nieuw wachtwoord in.
Voor studenten mag dit doorgestuurd worden naar het e-mailadres studenten@persgroep.be.
Voor leerkrachten mag dit doorgestuurd worden naar het e-mailadres leerkrachten@persgroep.be.
Indien u een abonnement wenst te schenken, hebben we volgende gegevens nodig:
- de abonnementsduur
- het leveringsadres van de ontvanger
- het adres van de betaler
- de startdatum van het abonnement
Van zodra we deze gegevens hebben ontvangen, starten we het abonnement op. Het overschrijvingsformulier wordt naar de betaler van het abonnement verstuurd.
U kunt ons hiervoor bellen op het nummer 02 454 29 12. We helpen u graag verder.
Uw abonneenummer is een 8-cijferige code en kunt u op verschillende plaatsen terugvinden:
- Op de welkomstbrief of overschrijving die u ontvangen hebt na intekening of hernieuwing van het abonnement
- Betaalt u via domiciliëring dan kan u het ook terugvinden op uw rekeninguittrekse
U kunt uw nieuwe adresgegevens hier doorgeven.
We vragen om elke wijziging minstens 1 week op voorhand door te geven zodat onze klantendienst dit tijdig kan verwerken.
U kunt als bestaande abonnee ook genieten van één van onze promoties, mits aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan:
- Uw huidig abonnement loopt nog maximum 6 maanden
- U verlengt voor de duur van het promotieabonnement (12, 18, 24, .. maanden)
Voldoet u aan deze voorwaarden of wilt u weten of u aan deze voorwaarden voldoet? Bel ons op het nummer 02 454 29 12.
Indien uw huidig abonnement nog langer dan 6 maanden loopt, kunnen we uw nieuwe aanvraag helaas niet laten doorgaan. We raden u aan om ons minstens 1 maand voor het einde van uw abonnement te contacteren. Onze klantendienst kijkt op dat moment graag de mogelijkheden voor u na.
Alle lopende promoties vindt u hier.
Om het magazine te downloaden op uw tablet of iPad, mag u volgende stappen volgen:
1. Open de applicatie Humo
2. Klik op de cover van het magazine.
3. Kies voor de eerste optie 'Inloggen als abonnee', geef bovenaan uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op 'Inloggen'.
4. De download wordt gestart en u kunt het magazine lezen.
Wanneer u als bestaande klant intekent op een nieuw abonnement krijgt u automatisch een nieuw abonneenummer. Dit zorgt er voor dat we u de correcte informatie (brieven en mails) kunnen bezorgen over de nieuwe formule. U blijft bij ons in het systeem uiteraard herkenbaar als bestaande en trouwe klant.
U hebt recht om binnen de 14 dagen zonder opgave van redenen uw abonnement te herroepen. Deze termijn verstrijkt:
- in geval van een papieren abonnement 14 dagen nadat het eerste papieren magazine geleverd werd
- in geval van een digitaal abonnement: 14 dagen nadat de toegang tot het digitale magazine opgestart werd
Meer info over het herrroepingsrecht vindt u ook onder onze algemene voorwaarden.
Indien u kiest voor een winkelabonnement, kunt u vervolgens kiezen uit twee opties:
Indien u kiest voor thuislevering, hoeft u zelf verder niets te doen. U kunt daarnaast even bij de rondeman informeren wanneer hij het magazine zal leveren. Opgelet: een rondeman is niet mogelijk op elk adres.
Indien u kiest voor afhaling, dan kunt u uw magazine zelf gaan afhalen in de krantenwinkel die u gekozen hebt. Opgelet: u moet kiezen voor één krantenwinkel. U kunt bijgevolg niet in elke krantenwinkel uw magazine gaan afhalen, maar enkel in de winkel die u opgegeven hebt bij inschrijving. De krantenwinkel wordt vervolgens door ons op de hoogte gebracht dat u het magazine daar zal komen afhalen.
Hoe werkt een winkelabonnement (keuze afhalen)?
1. Ga op de startdatum van uw abonnement naar uw gekozen dagbladhandelaar. Humo verschijnt elke dinsdag van de week.
2. Haal uw magazine uit de rekken.
3. Ga even langs de kassa en zeg uw naam. De dagbladhandelaar heeft van ons doorgekregen dat u recht hebt op het magazine.
Wilt u voortaan een postabonnement of een winkelabonnement? Bel ons dan op het nummer 02 454 29 12. Onze klantendienst is op weekdagen bereikbaar van 8 u. - 18 u. en op zaterdag van 8 u. - 13 u.
Onze excuses dat u een beschadigd magazine ontvangen hebt, dat is uiteraard niet de bedoeling.
Meld het ons hier. Uw abonnement wordt vervolgens verlengd met het beschadigde exemplaar alsook de bedeler wordt op de hoogte gebracht.
De portkosten voor het doorsturen van het magazine naar het buitenland zijn de volgende:
Wanneer u intekent op een abonnement via domiciliëring geeft u reeds telefonisch of online uw akkoord. U geeft dan ook al uw rekeningnummer door. Om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk uw magazine ontvangt, sturen wij de aanvraag voor de domiciliëring op moment van intekening reeds door naar uw bank. Hierdoor kunnen we snel een betaling aanvragen.
Dit is ook voordelig wanneer u gekozen hebt voor een abonnement met een cadeau: de betaling wordt zo snel mogelijk aangevraagd waardoor het cadeau ook zo snel mogelijk kan geleverd worden. Ongeveer een week na intekening ontvangt u dan alle nodige documenten. Het papier ter ondertekening mag u gewoon naar ons terugsturen: dit is ter vervollediging van uw abonnement.
De betaalbrief wordt tot maximum 7 dagen na intekening op het abonnement opgestuurd. Deze brief is tevens de bevestigingsbrief van uw abonnement.
Hebt u de overschrijving na twee weken nog niet ontvangen of bent u de overschrijving verloren? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. U kunt een nieuwe overschrijving aanvragen door contact op te nemen met onze klantendienst. We sturen dan zo snel mogelijk een nieuwe overschrijving naar u op.
Van zodra u intekent op een abonnement en u kiest op dat moment voor betaling via domiciliëring geeft u dan reeds uw rekeningnummer en uw akkoord door. Hierdoor kunnen wij ervoor zorgen dat er reeds een betaling kan aangevraagd worden en dat uw magazine al geleverd kan worden.
De brief die u ontvangen hebt, dient ter vervollediging van uw abonnement. Het terugsturen van dit document is daarom steeds vereist. Wij kunnen met dit document ook verifiëren of we het juiste rekeningnummer geregistreerd hebben. Ook al is de domiciliëring reeds in orde, dan nog hebben we dit document nodig. U mag er uiteraard van gerust zijn dat er slechts één domiciliëring zal geactiveerd worden.
Het is niet mogelijk om de domiciliëring op een vaste datum van de maand af te houden. Wij hebben hier namelijk geen invloed op. We kunnen de exacte datum van afhouding om deze reden ook niet doorgeven. Dit is steeds afhankelijk van het aantal dagen in de maand, doorgegeven vakantieperiodes, feestdagen, ... .
Een aantal weken voor uw abonnement vervalt, zal u van ons een betalingsuitnodiging ontvangen met daarbij gevoegd een overschrijvingsformulier. Maak gebruik van dit overschrijvingsformulier om de betaling te verrichten. Op deze manier zal uw abonnement zonder onderbreking verder gezet worden.
U hebt een abonnement met factuur dat u wenst te verlengen? Maak gebruik van het overschrijvingsformulier om het abonnement te betalen, de factuur wordt na uw betaling verstuurd.
Is uw online betaling mislukt of geweigerd, dan zal u van ons uit eerst een mailtje ontvangen met de melding dat de betaling niet gelukt is. U kunt op dat moment een tweede poging uitvoeren of de betaling manueel uitvoeren aan de hand van de betaalgegevens in de mail.
Standaard wordt het geschenk geleverd onder de vorm van een postpakket. Hoe het geschenk geleverd wordt, wordt bij intekening van het abonnement meegegeven.
Indien u niet thuis was bij de levering laat de postbode een nota achter met de boodschap dat hij is langs geweest. U kunt dan kiezen voor een tweede levering of u kunt het pakket samen met de nota afhalen bij uw postkantoor. Het pakket blijft daar tot twee weken liggen. Nadien wordt het terug naar ons verstuurd.
Indien u geabonneerd bent op Humo kunt u genieten van talrijke acties die wij doorheen het jaar aanbieden. Ze zitten niet standaard inbegrepen in de prijs van het abonnement, maar u zal tijdig per mail en per brief geïnformeerd worden hoe u de producten in één keer kan bestellen. U hoeft als abonnee de producten niet te sparen, maar u kunt ze in één keer aankopen.
Bepaalde producten worden gratis thuisbezorgd. Indien het product een afwijkend gewicht of grootte heeft, kunnen er extra verzendkosten aangerekend worden. Dit hangt echter af van actie tot actie. Deze informatie zal dan ook meegegeven worden in de brief.
Het pakket zal geleverd worden binnen de 2 tot 8 weken na ontvangst van de betaling. Het zal geleverd worden onder de vorm van een postpakket.
Zijn de 8 weken al verstreken en hebt u het pakket nog steeds niet ontvangen? Meld het ons hier. We kijken dan graag de status van uw bestelling na.
Indien u niet thuis was bij de levering laat de postbode een briefje achter met de boodschap dat hij is langs geweest. U kunt dan kiezen voor een tweede levering of u kunt het pakket samen met het briefje afhalen bij uw postkantoor. Het pakket blijft daar tot twee weken liggen. Nadien wordt het terug naar ons verstuurd.
De applicatie van Humo kan gedownload worden op een smartphone en tablet (Android en Apple).
Daarnaast kunt u het magazine ook lezen op uw computer of laptop via magazine.humo.be.
U kunt het magazine tot op vijf verschillende toestellen downloaden. Voorwaarde is wel dat er gebruik gemaakt wordt van dezelfde logingegevens.
U kunt jammer genoeg geen artikels digitaal opslaan op uw toestel.
U kunt via uw computer wel pagina's afprinten of opslaan. U hoeft hiervoor enkel volgende stappen te volgen:
Stap 1: Ga naar magazine.humo.be
Stap 2: Klik op de cover van uw magazine
Stap 3: Geef uw e-mailadres en wachtwoord in
Stap 4: Klik rechts in het menu op 'Pagina's afdrukken of opslaan' (icoon printer)
Stap 5: Kies de gewenste pagina die u wilt afdrukken of opslaan
U kunt ook kiezen om het volledige magazine als PDF op te slaan op uw computer:
Stap 1: Ga naar magazine.humo.be
Stap 2: Klik op de cover van uw magazine
Stap 3: Geef uw e-mailadres en wachtwoord in
Stap 4: Klik rechts in het menu op 'Uitgave opslaan als PDF'
Het is jammer genoeg niet mogelijk om het kruiswoordraadsel en andere puzzels digitaal in te vullen op uw toestel.
U kunt via uw computer wel pagina's afprinten of opslaan. U hoeft hiervoor enkel volgende stappen te volgen:
Stap 1: Ga naar magazine.humo.be
Stap 2: Klik op de cover van uw magazine
Stap 3: Geef uw e-mailadres en wachtwoord in
Stap 4: Klik rechts in het menu op 'Pagina's afdrukken of opslaan' (icoon printer)
Stap 5: Kies de gewenste pagina die u wilt afdrukken of opslaan
U kunt tot een aantal maanden terug magazines downloaden.
Wanneer u een digitaal magazine offline wenst te lezen (bijvoorbeeld op de trein) is het belangrijk dat u het magazine eerst online volledig gedownload hebt. Zo niet, zal u het magazine offline niet kunnen raadplegen. Belangrijk is ook dat de download niet onderbroken wordt.
U kunt via de applicatie instellen om de gedownloade magazines automatisch te verwijderen. Dit kunt u doen als volgt:
Stap 1: Open de applicatie van Humo.
Stap 2: Klik onderaan op de button 'Mijn magazines'.
Stap 3: Klik rechtsboven op het vuilbakje en duid de gewenste optie aan.
Uw persoonlijk abonneenummer bestaat uit 6 of 7 cijfers en vindt u op uw welkomstbrief of in uw welkomstmail.
Indien u Humo niet ontvangen hebt, kunt u dat doorgeven via ‘Levering’.
Betaalt u per domiciliëring en wenst u het rekeningnummer te wijzigen? Dan kunt u onderstaand contactformulier invullen of ons contacteren op 02 454 29 12.
Let er op dat u de correcte inloggegevens gebruikt tijdens het inloggen. Lukt het nog steeds niet, raden we u aan contact met ons op te nemen via onderstaand contactformulier of telefonisch op 02 454 29 12. We helpen u graag verder.
Wanneer een betaling via domiciliëring niet kon doorgaan, ontvangt u van ons een mail met de volledige betaalgegevens om alsnog het bedrag over te maken. Daarnaast neemt u best contact op met ons via onderstaand contactformulier of telefonisch op 02 454 29 12. We helpen u graag verder.
Dat kan zeker en vast. De verschillende mogelijkheden vindt u onder ‘Vakantie’.
Inloggen doet u met het e-mailadres en persoonlijk wachtwoord dat aan uw abonnement gekoppeld is. Wachtwoord vergeten? Stel hier een nieuw wachtwoord in.
Meer informatie over de bezorgtijden vindt u onder ‘Levering’.
Met onze apps heeft u 24/7 toegang tot alle zin en onzin van Humo. De smartphone app: dagelijks achtergrond bij het nieuws van de dag, door de redactie geselecteerde tv- en muziektips om uw avond mee op te vrolijken én de geestigste cartoons. De tablet app: elke dinsdag het wekelijkse magazine in een strak nieuw digitaal uit eigenhandig geplukte pixels vervaardigd jasje.
Wilt u voortaan een postabonnement of een winkelabonnement? Bel ons dan op het nummer 02 454 29 12 tijdens de kantooruren maandag t/m vrijdag van 9u tot 18u. We helpen u graag verder.
Uw antwoord niet gevonden? Neem dan via mail of telefonisch contact op:
Bel ons tijdens de kantooruren maandag t/m vrijdag van 9u tot 18u.