null Beeld

FILM★★☆☆☆

Bij ‘The Tunnel’ ontbrak blijkbaar een budget voor deftige special effects

Erik Stockman

Een op het foute moment opwaaiend plastic zakje is de oorzaak van een crash met een tankwagen in een tunnel, maar het zijn vooral de daaropvolgende close-ups van de lekkende tank en de verdacht vonkende kabel die het begin van een rampenfilm aankondigen.

Hetzelfde vertrekpunt dus als het Stallone-vehikel ‘Daylight’, met dat verschil dat het de makers van de Noorse prent ‘The Tunnel’ zichtbaar ontbrak aan een budget voor deftige special effects. Van de weeromstuit kiezen ze dan maar voor een droogrealistische benadering: hier geen kinetische actiehelden die zich langs gigantische vlijmscherpe ventilatorbladen dienen te wurmen, maar veel natuurgetrouwe close-ups van hoestende mensen. Slotsom? Realisme in de cinema is een nastrevenswaardig doel, maar in het geval van ‘The Tunnel’ zaten wij toch weer te verlangen naar de uitzinnige stunts van Sly in ‘Daylight’.

Vanaf 7 april op Proximus, MyLum, Telenet, Google Play, YouTube, iTunes, Apple TV en dvd.

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234