null Beeld Parisa Taghizadeh/Focus Features
Beeld Parisa Taghizadeh/Focus Features

FILM★★½☆☆

De fletse gruweldemonen uit ‘Last Night in Soho’ joegen helaas geen wilde koorts door ons bloed

Mooie liedjes, slaapverwekkende horror.

Diende Owen Wilson in ‘Midnight in Paris’ in een oldtimer te stappen om naar de jaren 20 te worden getransporteerd, dan hoeft de studente Eloise zich alleen maar in haar dekentje te wikkelen om in haar droom – of gebeurt het écht?! – in de swinging sixties te belanden: kijk, ‘Thunderball!’ staat op de affiche! In de uitgaansbuurt ontdekt Eloise dat het ook een beetje the sucking sixties waren, meer bepaald voor de meisjes die door hun loverboys als hoertjes aan het werk werden gezet in de cabarets. Verwacht evenwel géén maatschappijkritische commentaren: Wright zit toch vooral zijn liefde voor de muziek én voor het horrorgenre bot te vieren. De liedjes van Love en The Kinks joegen een wilde koorts door ons bloed, iets wat we jammer genoeg níét kunnen zeggen over die fletse gruweldemonen die uit alle hoeken en kieren van Londen tevoorschijn schieten.

Vanaf 27 oktober in de bioscoop.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234