De MolBeeld VIER

De Kijkcijfers

‘De Mol’ wint zondagavondstrijd van ‘Blind Getrouwd’ en ‘Twee tot de Zesde Macht’

Wie ervan uitging dat het nieuwe seizoen van ‘De Mol’ veel concurrentie zou ondervinden van ‘Blind Getrouwd’ en ‘Twee tot de Zesde Macht’ zit er ongeveer even hard op als de geblinddoekte Bart die zijn kompaan Christian omschreef als ‘iemand die klinkt als een lange persoon’. Het kroonjuweel van VIER ging van start met meer dan een miljoen kijkers (1.026.000), en deed het zelfs nog beter dan een jaar geleden, toen de eerste aflevering op bijna 954.000 kijkers afklokte.

Wat betekende dat voor de grote kanonnen op de andere zenders? ‘Twee tot de zesde macht’ haalde 962.000 kijkers, tegenover 1.131.000 vorige week, ‘Blind getrouwd’ boette een kleine 100.000 kijkers in en daalde van 909.000 naar 813.000. 

Als u dat verlies opmerkelijk weinig vindt: deze cijfers omvatten iedereen die gisterenavond die programma’s heeft bekeken, ook diegenen die bijvoorbeeld eerst ‘De Mol’ hebben gevolgd en daarna uitgesteld aan ‘Blind getrouwd’ zijn begonnen. En dat die met velen waren, is te merken aan het kijkcijfer van ‘Influencers’, het programma dat meteen na ‘De Mol’ op VIER van start ging: de sketchshow moest het met bijna 700.000 kijkers minder doen, en strandde op 372.000. De nabespreking van ‘De Mol’ in ‘Café De Mol’ kon daarna nog 286.000 mensen boeien.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234