null Beeld SBS
Beeld SBS

Kijkcijfers

Hoe minder badkamers, dressings, studio’s, sauna’s en slaapkamers ‘Blind gekocht’ telt, hoe meer kijkers het heeft

Ondanks het forfait van de Belgische topfavoriet werd de Ronde van Vlaanderen druk gevolgd: met net geen 1,2 miljoen kijkers deed deze editie het net iets minder goed dan die van vorig jaar (1.300.502), maar die vond door corona natuurlijk wel plaats zonder toeschouwers langs de weg.

Redactie

De wedstrijd bij de dames scoorde zelfs beter dan in 2021 (676.584‏‏), een pluim die Lotte Kopecky op haar hoed kan steken.

De eerste aflevering van ‘Reizen Waes - wereldsteden’ moest in vergelijking met ‘De Planckaerts’ (1.133.165‏) inleveren maar Tom Waes kon de zondagavond toch naar zich toe trekken: het kijkcijfer van ‘De mol’ ging immers voor het eerst dit seizoen onder het miljoen.

Op maandagavond opende ‘Liefde voor muziek’ (VTM) met net geen 600.000 kijkers een stuk lager dan vorig seizoen (708.412), ‘Blind gesprongen’ was met 216.357‏ kijkers evenmin een doorslaand succes. De tweede reeks van ‘Huis gemaakt’ op dinsdag haalde 435.641‏ kijkers, een cijfer dat in de lijn lag van reeks één (468.872‏).

Maakt zijn opwachting in de top 25: ‘Blind Gekocht’, waar het ontbreken van badkamers, dressings en slaapkamers tot een pak meer kijkers heeft geleid, van 393.493‏ vorige week naar ruim een half miljoen nu.

Lees ook

In de tweede aflevering van ‘Blind gekocht’ kon je niet anders dan medelijden hebben met Jani ★★★☆☆

In aflevering drie van ‘De mol’ droeg één kandidaat bij aan het spel als een spijkermat aan een Formule 1-wedstrijd ★★★½☆

‏De top 25 van best bekeken programma’s

1 RONDE VAN VLAANDEREN H EEN 1.190.545‏

2 THUIS EEN 1.097.161‏

3 REIZEN WAES EEN 1.088.454‏

4 DWARS DOOR DE LAGE LANDEN EEN 1.082.422‏

5 HET JOURNAAL (19U) EEN 1.075.301‏

6 DE MOL PLAY4 957.046‏

7 IEDEREEN BEROEMD EEN 921.168‏

8 RESTAURANT MISVERSTAND EEN 787.451‏

9 THE VOICE KIDS VTM 768.405‏

10 RONDE VAN VLAANDEREN D EEN 764.268‏

11 BLOKKEN EEN 763.720‏

12 SPORTWEEKEND EEN 748.091‏

13 HET NIEUWS (19U) VTM 717.037‏

14 DE KEMPING EEN 687.972‏

15 FAMILIE VTM 650.292‏

16 DE JAREN 80 VOOR TIENERS EEN 649.000

17 LOST LUGGAGE EEN 610.866‏

18 LIEFDE VOOR MUZIEK VTM 599.931‏

19 HET JOURNAAL (13U) EEN 583.894

20 BLIND GEKOCHT PLAY4 528.000

21 LOSLOPEND WILD EEN 501.878‏

22 I CAN SEE YOUR VOICE VTM 493.229‏

23 FIRST DATES EEN 492.067‏

24 COMEDY TOPPERSVTM491.490‏‏

25 MIDSOMER MURDERS EEN 465.935‏

Dankzij Humo steekt er geen andere onzin in je broekzak. Download nu de app van Humo en ontdek de interessantste verhalen, grappigste cartoons en scherpste meningen. Klik hier.

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234