null Beeld COLLEEN E. HAYES/NETFLIX
Beeld COLLEEN E. HAYES/NETFLIX

kijktip‘The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window’

Kristen Bell over ‘The Woman’: ‘Dit is mijn beste slechte acteerprestatie’

Zoals ‘Is er wifi in Tahiti?’ eerder bewees: een idiote titel hoeft het succes niet in de weg te staan. Dat bewijst ook ‘The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window’, op dit moment één van de best bekeken series op Netflix, die mysterie aan zwarte en soms erg bizarre humor paart. In de achtdelige reeks spendeert Anna (Kristen Bell uit ‘The Good Place’) na de dood van haar dochtertje haar dagen in een zetel aan het raam met een gigantisch glas wijn bij de hand. Op een avond ziet ze hoe haar overbuurvrouw wordt vermoord, en wanneer de politie geen lijk vindt, trekt ze zelf op onderzoek uit.

Redactie

HUMO ‘The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window’ heeft niet alleen een rare titel, maar ook een vreemd scenario, met humor die op het surrealistische af is. Wat was je eerste gedachte toen je het las?

KRISTEN BELL «Wauw, de scenaristen hebben ballen aan hun lijf! (lacht) Zeker toen er onthuld werd wat er precies met de dochter van Anna is gebeurd, een moment waarop mijn mond openviel – en straks ongetwijfeld ook die van heel veel kijkers. Het was zo absurd en toch moest ik erom lachen. Toen wist ik: hier wil ik aan meewerken.»

HUMO De reeks is een parodie op misdaadromans en -films als ‘The Girl on the Train’ of ‘The Woman in the Window’: ben je zelf een fan van het genre?

BELL «Zeker, maar de scenaristen zijn dat ook. We wilden het genre niet belachelijk maken, maar wel lol hebben met de clichés in die verhalen. Daarom was het zo belangrijk om de toon juist te krijgen, en daar heb ik wel mee geworsteld. In het begin twijfelde ik vaak: moet ik deze scène spelen alsof ze grappig is? Of serieus blijven, met het risico dat de grap niet overkomt? Tot één van de scenaristen mij de raad gaf om altijd zo oprecht mogelijk te blijven, maar wel vanbinnen te lachen. Het resultaat omschrijf ik zelf als ‘de beste slechte acteerprestatie uit mijn carrière’ (lacht)

HUMO De finale eindigt met een korte maar opmerkelijke passage van filmlegende Glenn Close.

BELL «Zij is sinds ‘Fatal Attraction’ de koningin van de psychologische thriller en het leek wel leuk om haar er op de één of andere manier bij te betrekken. Niemand had verwacht dat ze zou toezeggen, maar ze ging meteen akkoord. De scènes met haar waren geweldig, ze voelde zich helemaal niet te goed om de spot te drijven met haar imago. Alleen al die opnamedag maakte het voor mij allemaal waard.»

‘The Woman in the House across the Street from the Girl in the Window’

Nu te zien op Netflix

Meer over

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234