null Beeld

FILM★★☆☆☆

‘Mon crime’ van François Ozon ontaardt in een klucht waarin de acteurs zich voortdurend luid gesticulerend en theatraal laten gaan

Van François Ozon, met Nadia Tereszkiewicz, Rebecca Marder en Isabelle Huppert

Erik Stockman

Alles is vergeten en vergeven, Brendan!

DRAMA Je kunt het positief vinden dat Ozon het in zijn nieuwe film over de positie van de vrouw in de samenleving heeft, maar wij vinden het un peu dommage dat hij dat onderwerp aansnijdt in een klucht waarin de acteurs zich op aangeven van de cineast luid gesticulerend laten gaan in een speelstijl die doorgaans alleen valt waar te nemen op het podium van het Vaudeville-theater in de Koninginnegalerij in Brussel. Een deerne die zich met theatraal gesloten oogleden languit in de sofa werpt onder het zuchten van ‘Och! Ik ga er een eind aan maken!’, een doortrapte onderzoeksrechter die om de haverklap uitbarst in boosaardig gelach: vergeleken met wat de cast van ‘Mon crime’ laat zien, vinden wij de nochtans niet bepaald subtiele vertolking van Brendan Fraser in ‘The Whale’ ineens een geraffineerde masterclass in soberheid.

Vanaf 15 maart in de bioscoop.

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234