YouTube
Plopsaland voorlopig tóch niet met Celine & Michiel-attractie
Deze paasvakantie zou de zweefmolen ROX-flyer in Plopsaland De Panne tijdelijk omgedoopt worden tot de ‘Celine en Michiel-Flyer’, naar het gelijknamige populaire YouTube-duo. Nadat online de nodige ophef ontstond en in een paar dagen ruim 80.000 mensen een petitie tekenden tegen dat voornemen, blaast Plopsa het plan nu voorlopig af.
Uit het persbericht: “Plopsa maakt zich grote zorgen over het feit dat het nieuws een eigen leven is gaan leiden en dat bepaalde jongeren en kinderen hier heel hard op ingaan en elkaar omwille van het al dan niet fan zijn van een bepaald persoon beginnen te pesten. Dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn. Plopsa haalt aan dat ze geschrokken is van bepaalde reacties, haatmails en de toon die sommige jongeren en kinderen, voor- en tegenstanders, tegen elkaar voeren.”
Het plan om komende weekend het park feestelijk te heropenen, was sowieso al in het water gevallen nadat het Overlegcomité afgelopen vrijdag de aangekondigde versoepelingen pauzeerde. Een snelle heropening van de pretparken lijkt er met de stijgende coronacijfers voorlopig niet in te zitten.
Celine & Michiel hebben een van de populairste YouTube-kanalen van België en bereiken met hun video’s vooral veel jonge fans. Hoewel hun video’s weinig aanstootgevend zijn, raakten de twee afgelopen jaar verwikkeld in meerdere relletjes. Zo kregen ze het aan de stok met collega-YouTuber ACID en uitte dierenrechtenorganisatie GAIA stevige kritiek op hun aankoop van een hond bij een broodfokker.