Paramount Super Bowl advertentie Beeld Paramount
Paramount Super Bowl advertentieBeeld Paramount

videoSuper Bowl

Van zingende CEO’s tot Dolly Parton: de tien opvallendste Super Bowl advertenties

Gisterennacht vond in Tampa, Florida de Super Bowl plaats. U weet wel, dat jaarlijkse evenement waar wereldsterren poen pakken met exuberante optredens en reclamespots, en waar tussendoor wat met een ovalen bal gesmeten wordt. Wij lijstten voor u de tien opvallendste Super Bowl-advertenties op.

Stan De Coninck

De VS verkopen procentueel minder elektrische wagens dan Noorwegen. Er is slechts één man die deze discrepantie kan tegengaan. Will Ferrell.

Hoe zou het Edward Scissorhands vergaan in onze huidige samenleving? Timothée Chalamet geeft ons als Edwards zoon Edgar een voorsmaakje.

Een 30 seconden durende advertentie kostte dit jaar 5,5 miljoen dollar. In onderstaande video is te zien hoe het bedrijf Oatley en diens CEO Toni Petersson besloten dat fortuin te besteden.

In de originele film uit 1992 verkondigt Dana Carveys karakter Garth Algar: ‘It’s like people only do things because they get paid, and that’s really sad.’ Benieuwd hoe Garth zou reageren op deze spot.

De snelste manier om een robot-apocalyps te voltrekken? Amazons virtuele assistent Alexa in de vorm van halfgod Michael B. Jordan gieten. Rauwtch.

Geen enkele reclamespot leek goed genoeg om de komst van nóg een streamingdienst aan te kondigen, tot Paramount+ menig kinderdroom in vervulling liet gaan door Spongebobs ‘Sweet Victory’ in hun boodschap te verwerken. Sweet, sweet victory!

Wat Squarespace (een bedrijf dat websites maakt) precies bedoelt met ‘5 to 9’ is ons niet duidelijk, maar hé, dolletjes!

Zoals elke Vlaams familie een zatte nonkel heeft, zo hebben de Amerikaanse gezinnen hun cousins from Boston. Je ziet ze liever gaan dan komen, maar hilariteit is nooit ver weg.

Toen kleine investeerders zich organiseerden om Wallstreet-miljardairs een loer te draaien, maakten ze gebruik van financiële dienstverlener Robinhood. Om hun rijkere klanten te beschermen, blokkeerde Robinhood echter veel van de kleine beleggers, waardoor onderstaande advertentie in Twitters verkeerde keelgat schoot.

Het verschil tussen vrij zeker en zéker? Tracy Morgan en Dave Bautista illustreren het met enkele uit de hand gelopen situaties.

Reageren op een artikel, uw mening ventileren of een verhelderend inzicht delen met de wereld

Ga naar Open Venster

Op alle artikelen, foto's en video's op humo.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar redactie@humo.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234